Kdo nahradí Loeba v Turecku???

30. září 2006 v 11:32 | admin |  News
Zlomenina Sebatiana Loeba, kterou si přivodil v úterý při pádu z horského kola, bude zřemě vyžadovat delší rekonvalescenci. Loeb si zlomil pažní kost načtyřikrát a včera byl operován v
nemocnici v Loussane ve Švýcarsku.
Lékaři odhadují nutnou dobu léčení nejméně na tři měsíce. I kdyby se podařilo tuto dobu zkrátit, bylo by to s velkým rizikem, že se může ruka namáháním opět poškodit a Loeb by mohl ztratit mnohem více - část příští sezony.
Nikdo nepochybuje o tom, že Sebastienu Loebovi letošní titul právem náleží. I kdyby však letos již neodstartoval, neznamená to, že má titul jistý Marcus Gronholm. Pro Fina by to znamenalo nutnost vyhrát všechny čtyři zbývající soutěže. Při jeho formě a výsledcích s Focusem WRC v posledních soutěžích, by to pro něj nemusel být problém. V úvahu je však třeba vzít i aspekt techniky, defektů a jezdeckých chyb, ke kterým není při rallysportu nikdy daleko.
Jedno jediné Finovo zaváhání může pomoci Loebovi k zaslouženému titulu i bez dalšího boje. Loeb potřebuje, aby letos získal alespoň pět bodů - a nebo aby je jeho hlavní soupeř ztratil. Je možné si představit scénář, že Loeb bude následující tři podniky čekat na vývoj situace a bude-li třeba (vyhraje-li Gronholm v Turecku, na Novém Zélandu i v Austrálii), postaví se na start v prosinci ve Velké Británii a pokusí se zajet alespoň čtvrté místo. Jeho ruka by už v té době mohla být relativně v pořádku.
Jiná situace panuje pro tým Kronos v hodnocení značek. Ford stáhl za poslední tři soutěže deset bodů z jeho náskoku a před Tureckem vedou Francouzi už jen o sedm bodů.
Marc van Dalen konzultuje další strategii se šéfem továrního týmu Citroen Guyem Fraquelinem. Nejjednodušším řešením by mohlo být nasazení osvědčených vlastních jezdců - Daniho Sorda a Xaviera Ponse. Je však těžké si představit, že by kterýkoli z nich mohl dostat Marcuse Gronholma pod tlak a donutit ho k případné chybě. Dani Sordo si prodělává svou vlastní krizi a Xavier Pons zatím nepřesvědčil vyrovnaností svých výkonů. Podobně je na tom "junior" Citroenu Kris Meeke, který si již Xsaru sice vyzkoušel, ale jeho zkušenosti s ní jsou i přesto téměř nulové.
Pokud si chce Citroen a Kronos udržet šanci na vyrovnaný boj, měl by sáhnout po některém z volných jezdců na trhu. V úvahu by mohl přicházet Francois Duval, který zná auto a tým, je volný, nicméně spolehlivost chybí i jemu.
Dalším volným jezdcem je Gigi Galli, který však Xsaru WRC nezná a navíc je jeho sponzorem pneumatikářská společnost Pirelli.
Toni Gardemeister by zřejmě Citroenu mohl pomoci nejvíce. Zná auto, se kterým letos startoval na privátní bázi, je volný a v posledních soutěžích zajížděl velmi dobré časy. Právě on by mohl s Gronhomem držet krok a nutit ho jet na limitu a případně chybovat. Není nereálné ani to, že by svého krajana mohl porazit - tzn. připravit o nějaké body. Naopak jeho případné body by mohly udržet určité napětí v boji o titul ve značkách.
Ofifciálně se zatím hovoří o tom, že Loeb zmešká Tureckou rally a dále se uvidí. Bude záležet na Citroenu, jestli hodí ručník do ringu a nebo se pokusí dále zabojovat i bez své hlavní hvězdy. Jak to bude, se zřejmě dozvíme v několika následujících dnech.
Převzato z: wrc.auto.cz
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.