BFGoodrich kritizuje práci organizátorů

1. října 2006 v 10:52 | admin |  News
Programový manager společnosti BFGoodrich Aime Chatard kritizoval po skončení Kyperské rally, dvanáctého podniku letošního světového šampionátu v rally, organizátory soutěže. Důvodem byl fakt, že se pořadatelé rozhodli opatřit některé úseky novým povrchem, čímž se změnil charakter trati.
Chatard byl velice překvapen, že nebyli o úpravách na trati předem informováni, ačkoliv to jejich cestu za již dvanáctým vítězstvím v řadě nezastavilo …
"Pro letošní Kyperskou rally byly povoleny dva profily pneumatik," vysvětluje. "Všichni naši partneři vybrali BFGoodrich g-force Gravel, piloti Citroënu vybrali po předsoutěžních
testech typ g-Force H1, u Fordu padla volba na H2, se kterou Marcus Grönholm zvítězil v Řecku, jelikož předpokládali velké opotřebení."
"Kyperská soutěž se ovšem ukázala méně drsná a pneumatiky tak vydržely déle, než jsme předpokládali. Neměli jsme totiž informace o tom, že se organizátoři rozhodli opatřit několik vložek novým povrchem, který představoval měkkou šotolinu, která byla v některých místech až 5 centimetrů hluboká," zlobí se Chatard.
Chatard se také vyjadřuje k odlišné volbě obou pilotů, kteří bojovali o vítězství. Není však přesvědčen o tom, že by to byl právě ten rozhodující faktor, třebaže byl Loeb schopen na širších pneumatikách než jel Grönholm stáhnout na svého rivala v druhých průjezdech hodně času.
"Oba přední jezdci jedoucí na BFGoodrich vybrali pro opakované průjezdy rozdílné pneumatiky. Pro páteční odpoledne volil Sebastien g-Force Gravel H1, zatímco Marcus H2. V sobotu se Loeb rozhodl pro H1s, zatímco jednička Fodu sáhla po klasické g-Force Gravel. Jak jsem ale řekl, nemyslím si, že to bylo rozhodující," pokračuje. "Na dlouhé zkoušce bylo jasně vidět, jak Seb využil širší pneumatiku na zhruba šestikilometrovém asfaltovém úseku, ale to nevysvětluje rozdíl šestnácti sekund mezi oběma jezdci v cíli vložky."
Loeb samotný byl s prací pořadatelů vesměs spokojený, ačkoliv to dokonalé nebylo. "Tento rok byly tratě mnohem lepší než v minulosti a také méně drsné. Organizátoři udělali kus dobré práce, dokonalé to ovšem nebylo. Našlo by se hodně maličkostí, o kterých by mohli vyprávět spíše spolujezdci," dodává Loeb.
převzato z: Motorhome.cz
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Anketa

Myslíte, že třída super 2000 nahradí WRCéčka???

Ano , ale chci aby byly i nadále WRCéčka 69.5% (66)
JO!!!! S2000 bude lepší než WRC 14.7% (14)
Nenahradí 9.5% (9)
Je mi to jedno 6.3% (6)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.