Rozhovor s Colinem Mcrae

4. října 2006 v 17:06 | Lahváč a Linner |  News
Dnes Tým Kronos Citroën za podpory Citroën Sportu rozhodl o nominaci Colina McRae na místo týmové jedničky pro Tureckou rally. Skotský mistr světa z roku 1995 tak za volantem Xsary WRC zastoupí zraněného Sébastiena Loeba.

Jaká byla vaše první reakce, když vás Kronos Citroën požádal, aby jste zastoupil Sébastiena?
"To co se stalo, je pro Séba v tomto stádiu sezóny zvláště nepříjemné. Jsem velmi rád, že jsem byl jako jeho zástupce vybrán zrovna já. Je to obrovská příležitost vrátit se za volant špičkového vozu ve špičkovém týmu."

Jaký je program?
"Vše bylo dohodnuto velice narychlo - na konci minulého týdne. Momentálně se jedná pouze o Turecko, takže odjedeme tento podnik a uvidíme, co se bude dít dál."

Jaké jsou vaše instrukce pro Turecko?
"Jednoduché - vybojovat nejvyšší možný počet bodů. Nejdůležitější je samozřejmě dokončit soutěž s co možná nejlepším výsledkem. Nejdůležitější je pořádný bodový zisk do šampionátu jezdců. Nic jiného!"

Jaké máte zkušenosti s Tureckem?
"Tuto soutěž jsem absolvoval pouze v roce 2003, kdy byla poprvé součástí šampionátu. Pravděpodobně budu letos trochu v nevýhodě vůči konkurenci, která zde má na kontě o dva starty více."

Jaké budou hlavní přípravy na Tureckou rally?
"Tento týden absolvujeme dvoudenní testování v Kielderských lesích ve čtvrtek a pátek. Rozvrh testování připravil tým již dříve a pro mne je to velice dobré. Je důležité strávit nějakou dobu ve voze, ale jako pilot bych za volantem samozřejmě raději strávil mnohem více času. Bohužel to v této situaci není možné."

Naposledy jste Xsaru pilotoval v dobách, kdy měla aktivní diferenciály. Jak rychle se podle vás přizpůsobíte těm pasivním?
"Letos jsem vyzkoušel pasivní diferenciály Škody a Subaru v Goodwoodu, ale to se opravdu nedá počítat. Myslím, že bude v mnoha směrech snadnější se přizpůsobit. Transmise budou jednoduší než dříve a mnohem přímější, stejně jako stálejší - domnívám se. Ale nedělám si iluze, že to bude lehké."

Předpokládáte, že bude velký rozdíl pilotovat vůz bez vstřikování vody?
"O tom pochybuji. Od doby, kdy jsem toto auto naposledy řídil, se toho mnoho změnilo a jsem si jistý, že bude minimálně stejně hbité a rychlé, jak si ho pamatuji - pokud ne víc. Citroën měl vždy velmi dobrý motor a jsem si jist, že se to nezměnilo."

Zdroj: wrc.com
TOP.ER.CZ - český toplist přístupů
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.