Impreza RB 320: na počest mistra

24. listopadu 2006 v 13:33 | Lahváč |  News
Exkluzivní verzi Imprezy STI byly do názvu přidány iniciály velké osobnosti motoristického sportu Richarda Burnse. To samo o sobě je předzvěstí oslnivých výkonů.
Richard Burns již mezi námi není, ale do historie motoristického sportu se zapsal velmi výrazně. Právě na jeho počest vznikl poslední skvost z dílen Prodrivu.
Už na první pohled tahle Impreza vypadá odlišně od svých "základních" sourozenců z rodu STI - má kompletně přepracovaný přední nárazník, širší prahy, nový černý lak Obsidian Black a lehká osmnáctipalcová kola s novým dizajnem - to vše bude na cestě nepřehlédnutelné.
Imprezy jsou ale proslavené svým vnitřním potenciálem, který by navenek tipoval málokdo. Tenhle speciální kousek na tom není jinak. RB320 znamená jediné - 2,5litrový turbomotor dostal novou řídící jednotku a větší turbodmychadlo s odpovídajícím mezichladičem stlačeného vzduchu. To má za následek maximální výkon 235 kW (320 k) při 6000 ot./min.
Dynamické hodnoty jsou podle očekávání ohromující - sprint na stovku zvládne RB320 za 4,8 s (původně 5,4 s) a mety 160 km/h dosáhne za neméně zajímavých 12,2 s.
Pro někoho však může být důležitější upravený podvozek. Snížení světlé výšky bývá již samozřejmostí, ale tenhle exkluzivní kousek dostal i kompletně nové a tužší tlumiče a pružiny. To staví Imprezu do pozice převážně asfaltové specialistky - výlety na šotolinu ji nebudou chutnat tak, jako základnímu "estéíčku".
Je tu ale jeden, znovu se obejvující problém. Stejně jako jiná zajimavá auta, i tato speciální Impreza bude k dispozici jen ve Velké Británii, takže bohužel jen s pravostranným řízením. Škoda, i když opravdu velkého nadšence nezastaví ani volant na špatné straně vozu...
RB320.jpg
Subaru Impreza RB320
prevzato z: autorevue.cz

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.